Legea privind procedura insolventei si 9 legi uzuale [Actualizare la data: 26 aprilie 2013]
Code:978-606-678-629-4
|
Rating:
Descriere
Legea privind procedura insolventei si 9 legi uzuale [Actualizare: 26 aprilie 2013]prezinta cadrul legislativ actual cu privire la procedurile de insolventa, practicienii in insolventa, buletinul procedurilor de insolventa, concordatul preventiv si mandatul ad-hoc.
Noile reglementari relaxeaza regulile de acces in profesie si, in acelasi timp, aduc completari la nivelul atributiilor practicianului in insolventa. Legislatia privind profesia de practician in insolventa a fost modificata si prin Hotararea UNPIR nr. 1/2012. Uniunea isi exercita autoritatea pe intregul teritoriu al Romaniei si poate constitui filiale cu personalitate juridica in municipiul Bucuresti si in resedintele de judet.
In exercitarea dreptului de autoreglementare, prevazut la art. 48 din O.U.G., statutul, regulamentele, codul de etica al profesiei si procedura disciplinara se adopta prin hotarari ale Congresului Uniunii, iar instructiunile si normele interne, prin decizii ale Consiliului national de conducere si ale Adunarii reprezentantilor permanenti ai UNPIR.
Legislatia privind profesia de practician in insolventa a mai fost modificata si prin Hotararea UNPIR nr. 3/2012, care aduce modificari la nivelul taxelor si cotizatiilor, precum si la nivelul taxelor pentru operatiunile legate de Registrul formelor de organizare.
Titlul cartii: Legea privind procedura insolventei si 9 legi uzuale [Actualizare: 26 aprilie 2013]
Editura: Hamangiu
Data aparitiei: 10 Mai 2013
Numar de pagini: 368
ISBN: 978-606-678-629-4
Tip coperta: Carte brosata
Pret intreg (Pretul de coperta afisat de producator): 15 Lei
Formatul de livrare: Carte in format tiparit
In exercitarea dreptului de autoreglementare, prevazut la art. 48 din O.U.G., statutul, regulamentele, codul de etica al profesiei si procedura disciplinara se adopta prin hotarari ale Congresului Uniunii, iar instructiunile si normele interne, prin decizii ale Consiliului national de conducere si ale Adunarii reprezentantilor permanenti ai UNPIR.
Legislatia privind profesia de practician in insolventa a mai fost modificata si prin Hotararea UNPIR nr. 3/2012, care aduce modificari la nivelul taxelor si cotizatiilor, precum si la nivelul taxelor pentru operatiunile legate de Registrul formelor de organizare.
ISBN:
978-606-678-629-4
Titlul cartii:
Legea privind procedura insolventei si 9 legi uzuale [Actualizare la data: 26 aprilie 2013]
Autor (i)::
Colectiv Editura Hamangiu
Publicat de:
Editura Hamangiu
Colectia:
Legislatie
Data aparitiei:
10 Mai 2013
Formatul:
Carte in format tiparit
Numar de pagini:
368
4by Admin 2013, 14 May 2013
Legea privind procedura insolventei si 9 legi uzuale [Actualizare la data: 26 aprilie 2013]
Legislatia privind profesia de practician in insolventa a fost modificata si prin Hotararea UNPIR nr. 1/2012.
Acordul de voinţe realizat cu îndeplinirea condiţiilor cerute de lege transformă simpla înţelegere dintre persoane în forma sa calificată, contractul.
Momentul încheierii contractului corespunde momentului realizării acordului de voinţe. Acesta este important deoarece marchează transformarea simplului acord de voinţe din stadiu psihologic în forma sa juridică, producatoare de obligaţii.
Momentul acordului de voinţe marchează astfel, momentul naşterii (existenţei) contractului.
Din momentul încheierii sale, contractul produce efecte juridice. Astfel, din acest moment, simplul angajament devine obligaţie, relaţia socială devine raport juridic, iar persoanele capătă calitatea de părţi contractante etc.
Momentul încheierii contractului este esenţial şi pentru definirea altor instituţii civile cu incidenţă contractuală, precum: nulitatea, ineficacitatea, legea aplicabilă (tempus regit actum) etc.
În consecinţă, încheierea contractului este un element de referinţă al construcţiei juridice.
Anul 2013 debuteaza cu schimbari semnificative de natura fiscala, cu impact atat in mediul de afaceri, cat si pentru persoanele fizice. Cele mai importante modificari aduse Codului Fiscal se refera la: platile anticipate pentru impozitul pe profit, retinerea impozitului din activitatile independente, plata TVA la incasare, recuperarea pierderilor fiscale in cazul operatiunilor de fuziune sau divizare a persoanelor juridice, declararea antrepozitelor fiscale, impozitul pe microintreprinderi, impozitul pentru venituri din silvicultura si piscicultura.
Pentru a fi informat si a afla in ce fel va afecteaza schimbarile legislative, Editura Hamangiu va ofera versiunea consolidata a Codului fiscal 2013, cu toate modificarile la zi.
Editia de fata cuprinde si modificarile aduse prin O.G. nr. 8/2013 in vigoare de la 1 februarie 2013.
Pentru ca, dupa cum ne-am obisnuit deja, Codul fiscal ar fi inaplicabil fara noianul de ordine, instructiuni, decizii si proceduri emise de Ministerul Finantelor, ANAF sau Comisia fiscala centrala, veti gasi in lucrarea noastra note explicative si trimiteri la toate aceste acte normative, cu toate modificarile la zi.
Statutul juridic al Băncii Naţionale a României este trasat de legea sa cadru şi de numeroase alte acte normative, motivat de rolul semnificativ deţinut de această instituţie atât în ansamblul economiei naţionale, cât mai ales în cadrul sistemului bancar datorită obiectivului său fundamental şi atribuţiilor care îi revin. Potrivit statutului propriu, obiectivul fundamental al Băncii Naţionale a României este acela de a asigura şi menţine stabilitatea preţurilor, iar principalele sale atribuţii sunt următoarele:
1) elaborarea şi aplicarea politicii monetare şi a politicii de curs de schimb;
2) asigurarea stabilităţii financiare atât prin autorizarea, reglementarea şi supravegherea prudenţială a instituţiilor de credit, cât şi prin promovarea şi monitorizarea bunei funcţionari a sistemelor de plăţi;
3) emiterea bancnotelor şi a monedelor ca mijloace legale de plată pe teritoriul României;
4) stabilirea regimului valutar şi supravegherea respectării acestuia;
5) administrarea rezervelor internaţionale ale României. Referitor la impactul legislaţiei europene, acesta este unul atenuat, fiind evident doar în sfera anumitor atribuţii ale băncii centrale, rol esenţial revenind în continuare surselor legale naţionale.
Această realitate îşi găseşte justificarea în neparticiparea României la zona euro, Banca Naţională a României făcând parte doar din Sistemul European al Băncilor Centrale, însă nu şi din Eurosistem
Aceasta editie se afla la cea de-a 17-a aparitie, actualizata la data de 30 octombrie 2014. Lucrarea cuprinde, pe langa Legea societatilor nr. 31/1990, actele normative care reglementeaza regimul juridic al reprezentantelor societatilor straine, al IMM-urilor (cu ultimele modificari aduse prin Legea nr. 62/2014), al grupurilor de interes economic, Ordonanta privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, Legea registrului comertului si alte doua acte care legifereaza formalitatile de inregistrare la registrul comertului (O.U.G. nr. 116/2009 si Legea nr. 359/2004, cu ultimele modificari operate prin O.U.G. nr. 28/2014).
De asemenea, vom regasi si un extras din noul Cod civil (articolele dedicate persoanei juridice si contractului de societate, insotite de prevederile aferente din legea de aplicare si de indicarea atat a reglementarii anterioare, cat si a articolelor conexe din Legea societatilor), numeroase note de actualizare a terminologiei si a institutiilor in acord cu dispozitiile noului Cod de procedura civila si ale Legii nr. 76/2012, trimiteri la legislatia conexa si decizii pronuntate in recursuri in interesul legii.
Art. 3. Aplicarea generală a Codului civil. (1) Dispoziţiile prezentului cod se aplică şi raporturilor dintre profesionişti, precum şi raporturilor dintre aceştia şi orice alte subiecte de drept civil.
(2) Sunt consideraţi profesionişti toţi cei care exploatează o întreprindere.
(3) Constituie exploatarea unei întreprinderi exercitarea sistematică, de către una sau mai multe persoane, a unei activităţi organizate ce constă în producerea, administrarea ori înstrăinarea de bunuri sau în prestarea de servicii, indiferent dacă are sau nu un scop lucrativ.
Legea de aplicare: Art. 8. (1) Noţiunea „profesionist” prevăzută la art. 3 din Codul civil include categoriile de comerciant, întreprinzător, operator economic, precum şi orice alte persoane autorizate să desfăşoare activităţi economice sau profesionale, astfel cum aceste noţiuni sunt prevăzute de lege, la data intrării în vigoare a Codului civil. (2) În toate actele normative în vigoare, expresiile „acte de comerţ”, respectiv „fapte de comerţ” se înlocuiesc cu expresia „activităţi de producţie, comerţ sau prestări de servicii”.
Legislaţie conexă: art. 2 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii.